DIY Can Pipe

Gentlemancorpse

Cannabis Chaotician
OK so who's gonna put up a thread in this section for these teks:

- 2 liter bottle gravity bong
- hot knife hash
- hotel gideon bible paper (yes I'm going to hell)
- shoe paper
- "spleef" 2 liter bottle stuffed with bounce fabric sheets to blow thru the smoke

and yes, I had a buddy that took his dad's Cheech and Chong Big Bambu record paper and used it.

🙄😂

Done all of these, including the Bible pages (at Hellfest nonetheless...)

But we stuffed paper towel tubes with fabric sheets and called them spoofs lol

The 2 liter grav bong was used daily for a while in high school ... my lungs hurt just thinking about it
 

HydroRed

3Thirteen Seeds
Staff member
This thread has been a total blast from the past. Thank you for this @spyralout
I was going to mention the fabric softener sheet in the tube for blowing smoke out of but I see I was already beat to it!
And the paint on the can... no worries, it totally burns off after about 4-5 lung collapsing hits hahaha
 

GCG

CHOOSE YOUR TITLE
God the shit we smoked out of. We tried using anything and everything. Never got good pulls from the can though. These were always in the mix.
20200821_132106.jpg
20200821_133504.jpg
20200821_133532.jpg
We had 2" tubing with brass fittings on the ends that would blow your lungs out. Lots of noxious PVC bongs too.
 

spyralout

🌱🌿🌲🔥💨
Staff member
God the shit we smoked out of. We tried using anything and everything. Never got good pulls from the can though. These were always in the mix.
View attachment 21512
View attachment 21513
View attachment 21514
We had 2" tubing with brass fittings on the ends that would blow your lungs out. Lots of noxious PVC bongs too.
LMAO I remember seeing a dateline or 20/20 episode and seeing that plastic bottle bong being used as a crack pipe.

Man how much lead and plastic did we smoke? Not to mention who knows what on the brick weed. I knew a guy who would move a few tons over the border. He'd watch the Mexican dealers piss on the weed while chanting "Pinche güero gringos" lol. The local brick kingpin would pour Pepsi on the bricks to give it the sticky effect too.
 

Willie

In Bloom
LMAO I remember seeing a dateline or 20/20 episode and seeing that plastic bottle bong being used as a crack pipe.

Man how much lead and plastic did we smoke? .............
I'll never forget the first time I actually got high. I had smoked maybe 30 times prior and nothing no buzz whatsoever. Then one night in Leonia, my bestie had some weed but we had no pipe. So stopped at the hardware store and came up with enough copper to make a pipe. Including the screen..........know what we used? It was one of those little faucet strainers for a kitchen sink. Of course it being completely wrapped with a ring of polyethylene gasket.

Let me tell you, I got high that time, we all did. There was zero poly/plastic left in the bowl, we only noticed when the screen fell out. :facepalm:
 

spyralout

🌱🌿🌲🔥💨
Staff member
I'll never forget the first time I actually got high. I had smoked maybe 30 times prior and nothing no buzz whatsoever. Then one night in Leonia, my bestie had some weed but we had no pipe. So stopped at the hardware store and came up with enough copper to make a pipe. Including the screen..........know what we used? It was one of those little faucet strainers for a kitchen sink. Of course it being completely wrapped with a ring of polyethylene gasket.

Let me tell you, I got high that time, we all did. There was zero poly/plastic left in the bowl, we only noticed when the screen fell out. :facepalm:
Dude, for real the first time ever, 8 bowls, ZERO high. Tried again next day after work w work buddy. 4th bowl in then...WTF??? ZANG...

I made some stupid ass shit back in the day lol. When the BHO tek first hit the internet, like in 96/97 or so, I made one outta galvanized pipe n 2 valves. Looked like a damn pipe bomb lol. That WRECKED us omfg, everyone was like howTF you do this?? Probably a lotta lead n unpurged butane but whatever lol. Who knows what was in the brick. Then I got lucky and ran into some huge sacks of trim, and it was over for everyone. Buy cases of the butane from all the local "gift shops" and "99c stores". Put empties in recycler garbage can. Then on Wednesdays around 6am, hear the garbage man dump my can, CLANK CLANK CLANK CLANK CLANK, then move down the street a bit and dump the neighbor's can, all TINK TINK TINK TINK TINK (beer bottles lol). That garbage man was probably thinkin, "whatta buncha loadies on this block" lol
 
If you ever need an instant engineer, give a stoner a bag and a lighter with nothing to smoke out of! Lmao. I’ve done all of these, but the memory this thread brings back the most, is the first time I saw/used a gravity bong.
It was a friends 18th birthday and his parents bought us a keg and set us up at the backwoods lake property. Bunch of bags of weed and nothing to smoke from. Someone cut the bottom off a 2 liter, gutted a pen and stuffed a 5.5mm socket in the pen, then jammed that in the cap of the bottle. We obviously didn’t have a container bigger than the bottle, BUT we did have a lake!! We proceeded to the dock and did bong rips from the lake! Lol. That was a hell of a night......what I remember of it!!
 

Lockedin

In Bloom
If you ever need an instant engineer, give a stoner a bag and a lighter with nothing to smoke out of! Lmao. I’ve done all of these, but the memory this thread brings back the most, is the first time I saw/used a gravity bong.
It was a friends 18th birthday and his parents bought us a keg and set us up at the backwoods lake property. Bunch of bags of weed and nothing to smoke from. Someone cut the bottom off a 2 liter, gutted a pen and stuffed a 5.5mm socket in the pen, then jammed that in the cap of the bottle. We obviously didn’t have a container bigger than the bottle, BUT we did have a lake!! We proceeded to the dock and did bong rips from the lake! Lol. That was a hell of a night......what I remember of it!!


So true! It gets "creative" pretty quick! lol

Igloo / 2 liter soda bottle / tin foil bowl / hotel water & ice.
Fun memories of hazy days - or maybe I meant hazy memories of fun days....
 
Top Bottom